Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














onsdag 2 februari 2011

Måste förlora några kilon...

Jag har gått upp 15 kg på ett halv år. Har börjat äta en medicin mot ångest som tyvärr har den biverkningen. Nu var jag i och för sig ganska smal innan. 169 cm lång och vägde 50 kg men nu väger jag 65 :-o. Det hjälper ju direkt inte att vara arbetslös och spendera huvuddelen av dagen framför datorn. Men nu har jag iaf börjat promenera. Gick in till stan idag, och det är ju en promenad på ungerfär 30 min så lite borde det ju ha effekt. Har varit på Friskis en gång men inte köpt kort. Vill försäkra mig om att jag verkligen kommer utnyttja det innan jag lägger pengar på det. I morgon är planen en rask promenad och sedan ska jag försöka komma iväg till Friskis på fredag. Då är det ett bas-pass som passar kl12:00, man får börja lågt. För 10 år sedan tränade jag puls-intensiv 4 gånger i veckan, för 5 år sedan gjorde jag Tjejklassikern. Måste måste komma i form, om inte minst för  mina barns skull. Vill ju vara flexibel och vältränad så jag orkar med deras tempo. Så att jag fortfarande fixar att lära dom åka slalom, spela fotboll, tennis med mycket mera.

Än så länge har vi sluppit magsjukan men jag ropar absolut inte hej ännu. Nu kommer ju alla barnen som varit sjuka tillbaka och förmodligen kommer en del av dem tillbaka tidigare än rekommenderade 48 h. Dessutom finns det rön om man kan bära på smittan upp till 72 h efter sista kräkningen eller diarrén. Många glömmer dessutom att det inte bara är kräkningen man räknar som sista symtom utan även eventuella lösa avföringar.

Träffade en förälder idag vid "hämtning" som glatt meddelade att hennes dotter blivit sjuk i fredags och i måndags var hon tillbaka på förskolan. Jag ställer mig ganska tveksam till att hon var smittfri redan på måndagen. Men vi får väl bara vänta och se antar jag.

Nu lite roligare bloggning. Var som jag skrev ovan, en sväng på stan idag. Införskaffade ett par mörka jeans till sonen i samma modell som dom ljusa jag la upp bild på i går eller när det var (från KappAhl, 229:-, fynd!). Absolut finaste jeansen jag sett. Dom slår t o m både POP och Nova Star som jag annars är helt förälskad i.
I morgon tänkte jag ta en promenad till "Ringen" och tillbaka och tänkte dessutom shoppa lite till mig själv som omväxling. Har spanat in ett antal byxor på både HM och Lindex som jag ska prova i morgon. Får se om jag kommer hem med en kasse eller två :-).

Har fått underbar post på Molo-kläder idag men jag väntar med att lägga upp bilder tills allt har kommit. Har beställt från lite olika webshoppar plus att allt jag vill ha inte ens har släppts ännu. Men oj oj oj va fina dom kommer bli....eller rättare sagt finareee!

Åxå sist men inte minst en liten "dagens outfit"!
POP från topp till tå, långkalsonger, ribbad baströja, t-shirt och strumpor. Allt från höstens kollektion. Sessan har dessutom en superfin jeanskjol till, även den från samma kollektion.




Så här mysigt har man när man kommer hem efter en hel dag på dagis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar