Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














söndag 30 januari 2011

Mycket funderingar

Har haft en bra dag ända tills nu ikväll. På förmiddagen städade vi och sedan var vi ute en sväng med barnen. Satte upp ett pippi-tält som Sessan fick i julklapp. Vi har egentligen inte plats för det men nu har barnen tjatat om det sedan jul så nu gav vi med oss. Det finns liksom inte så mycket utrymme kvar när man bor en tvåbarnsfamilj i en 2:a. Men dom tycker det är sååå kul. Bär in och ut leksaker och möblerar där inne och har sig. Jättekul att se. Sessan älskar att sitta där inne och titta i böcker.

Åt lunch och bakde därefter muffins med Prinsens hjälp till våra fikagäster som kom klockan 14. Det var Prinsens jämnåriga kompis och hans två mammor. Vi har känt varandra nu sedan prinsarna var nyfödda. Jättekul att träffas då och då. Barnen lekte och vi kunde sitta och prata.

Sedan var det dags för middag och barnen fick bestämma menyn idag och då blev det pasta och köttbullar. Jag är så in i norden trött på pasta och köttbullar. Men har man lovat så har man. Och dom åt med vansinnigt god aptit och det är ju alltid huvudsaken, speciellt med Sessan som inte är så stor i maten och ligger på -2 på BVCs viktkurva.

Ingen av barnen har sovit under dagen så dom slocknade båda vid 19-tiden. Jätteskönt, men det gav mig lite för mycket tid för eftertanke. Är arbetslös sedan min föräldrarledighet för Sessan slutade och det gör sig påminnt då och då. Det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig mitt liv. Jag vill så väldigt gärna ha ett jobb som jag trivs med. Är utbildad samhällsplanerare och Kulturgeograf, men väldigt svårt att få jobb inom den branchen tyvärr. Dessutom är det nog inte riktigt det jag vill göra. Min dröm är att öppna en barnklädesbutik och sälja MOLO, Katvig, Ej Sikke Lej, Småfolk, Nova Star, Moonkids, MiniRodini och Kavat-skor och kanske något till. Men det är inte riktigt genomförbart tyvärr. För det första vill jag inte satsa helt själv. Vill vara minst två av flera anledningar. Sedan är det ju startkapitalet som behövs och jag vågar inte satsa det helt själv. Därefter måste man ha en butikslokal på ett bra ställe och det kostar hur mycket som helst i Stockholm. Givetvis måste man även ha en webshop, men där är konkuransen hyfsat stor för tillfället. Så nä det blir nog inget tyvärr. Men är det någon som läser detta och vill vara med eller bara kasta upp ett litet startkapital som sponsring alternativt sitter på en bra butikslokal så tveka inte att höra av er ;-).

Jag skulle även kunna tänka mig att jobba på Polarn o Pyret, men av alla de jobb jag har sökt hittills där har jag ännu inte fått något i alla fall :-(.

Lite neggo-inlägg idag men jag bjuder iaf på en lite "Dagens outfit" på barnen. Även dom ser ganksa fundersamma ut på korten, men det var bara tillfälligt kan jag meddela :-)

POP från topp till tå :-)

POP från topp till tå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar