Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














fredag 4 februari 2011

Äntligen Fredag!

Så var det äntligen fredag igen. Gud vad veckorna går fort. "Alla dessa dagar som kom och gick. Inte visste jag att det var livet" var det någon som sa. Denna dagen har jag iaf ängnat en del åt städning, men nu är här fint i alla fall.

Sedan var jag och lämnade in Prinsens vinterskor på lagning. Sulan hade lossnat på båda skorna, Kavat köpta i höstas. Trodde nog dom skulle hålla bättre än så. Kanske fått ett måndags ex?! Tänkte först reklammera dom men insåg att Prinsen behöver dem för vi har inga andra och det är nog inte helt lätt att få tag på nya vinterskor nu. Så dom blev limmade hos skomakaren och nu får vi bara hoppas på att det håller vinter ut.

När jag hade hämtat kidsen gick vi till parken en sväng. Det var BLÖTT kan jag meddela. Ååh va skönt det var när det var minusar och snö. Nu blir allt bara smutsigt och blött. Och den renstädade hallen är redan full med grus av smutsiga skor, overaller och barnvagnshjul...suck.

Lite fredagsmys har vi haft nu ikväll. Köpte hämt-pizza och glufsade i oss. Sessan somnade tidigt, hon var helt slut. Men Prinsen var vaken och fick titta på "På Spåret med oss". Lag
"Soffan" kom inte allt för långt efter 1:a klass och Dressinen idag. Fast vi föll på Kristianstad och trodde vi var på väg till Malmö, men Seattle tog vi :-)

Sessan vaknade för en timme sedan och hostade tills hon kräktes. Hon gjorde det mycket förut men nu har det varit lugnt ett tag. Måste vara någon konstig luft här hemma. Tycker båda barnen hostar och hostar mer än normalt. Fick i alla fall ställa henne i duschen och ta bort sängkläderna. Nu sover hon i vår säng för jag orkar inte bädda nytt nu på kvällen. Hon var mest lessen för att Nasse fick kräk på sig. Men vi badade honom lite och sedan blev han insvept i en handuk och nu ligger han och vilar på hennes arm :-)

Bjuder som vanligt på lite barnklädes-bilder :-) Först ut är gårdagens outfit!


Tröja o strumpor från POP, piké HM
och mjukisbyxor KappAhl



Klänning, byxor o strumpor från POP, polo från Lindex

Dagens outfit:
Båda har tröjor och byxor från MOLO´s nya vårkollektion, polotröjor från Lindex och strumpor från POP





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar