Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














lördag 26 februari 2011

Lunchgäster, snölek och massor av disk

Härligt med helg, men mamma A har jobbat i dag så barnen och jag fick klara oss själva. Vi bjöd hit Prinsens kompis och hans två mammor på lunch. Så på förmiddagen var jag och kidsen och handlade. Och det vill jag lova, att handla med dom två är ett riktigt äventyr. Sedan kom gästerna och jag svägnde ihop en chili con carne med Frödinge blåbärspaj och vispad grädde till efterätt.

Det var väldigt lyckat, barnen lekts sååå bra tillsammans och hade jättekul. Det var till och med så att vi vuxna kunde sitta i lugn och ro i köket med en kopp kaffe och snacka. Det är ju inte allt för ofta det händer.

När dom gått hem såg hemmet ut som ett bombnedslag. Det fanns nog inte en centimeter av golvet utan leksaker. Så det blev till att städa innan vi helt utslagna gick för att vila. Både barnen och jag somnade. Som tur var hade jag ställt klockan annars hade vi kanske sovit fortfarande;-).

Sen kom mamma A hem och vi gick ut en sväng och lekte i snön. Nu har vi ätit tacowraps och en världens största disk väntar i köket.




Här kommer gårdagens och dagens outfits:
 
Molo

Molo




Nya fina Nova Starkläderna


Nova Star

Och sist en bild på senaste shoppingen från i torsdags. Jättefina tröjor från Lindex. Ganska tunna i materialet och jättebra att ha till varma sommardagar om man vill täcka armarna. Stl 116 till Prinsen och 98 till Sessan.

Fina tröjorna från Lindex


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar