Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














söndag 6 februari 2011

Äntligen söndag ;-)

Jag vet inte vad det var med kidsen idag men dom har varit helt speedade hela dagen. Super trotsiga och helvilda helt enkelt. Lite jobbigt...

På förmiddagen var vi i parken och åkte slängkälke. Det var rena isbanan så det gick hur fort som helst. Barnen tjöt av förtjusning så klart. Sedan var det lunch och prisa Herren för "left overs"! Det blev allts pasta med köttfärsås idag åxå.

Sedan skulle vi iväg och titta på en lägenhet till min svåger och därefter till Vistaberg och titta på ett hus som det var visning på. Men det var lite för litet till det priset. Köket var pyttelitet, nästan så att jag funderade på hur man skulle få plats med ett köksbord. Nä, vi väntar nog på att dom släpper nästa etapp istället och ser vad som erbjuds där. Men jag får alltid en väldigt bra känsla i kroppen när jag kommer dit och det är ju väldigt positivt.

Källa: Bild från hemnet.se Svensk Fastighetsförmedling

Eftermiddagen gick sedan åt till lite pyssel och knåp och sedan middag. Korv Stroganoff blev det idag. Barnen åt med god aptit, och sedan bjöds det färska hallon och blåbär med grädde...mums. Därefter var det en väldig fart på barnen och vi hade stora problem att stimulera dem. Jag kände mig helt slut och längtade bara till kvällen. Det kan ju åxå bero på att vi bor på en ganska liten yta och när barnen rusar omkring blir det väldigt påtagligt.

Nu ikväll har jag fått tvättat 3 maskiner, bland annat köksmattan vilket var behövligt och två åkpåsar från förra vintern som jag tänkte sälja på Tradera. Tjänar storkovan där just nu. Har fått in 3500:- på begagnade barnkläder den senaste veckan :-). Det är smaskens det!

Sedan har vi ju naturligtvis tittat på Solsidan, det, På Spåret och Familjen Annorlunda är veckans höjdpunkter...och så Melodifestivalen såklart.

Nu är det läggdax som vanligt, sov gott alla bloggisar!


Dagens kläder kommer från Nova Star...underbara byxor läntar så tills dom släpper vårkollektionen, vilket tydligen skulle vara i mitten av februari om jag får tro mina källor :-)


...åxå en liten bild på en nybadad
Nasse efter Sessans lilla kräkhistoria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar