Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














onsdag 2 februari 2011

En ganska bra dag...

 Har hittat ett nytt helt underbart märke på barnkläder, lucky ellen heter det. Som jag har förstått det är det relativt nystartat. Hade Sessan varit några år äldre hade jag tokshoppat från dem men kläderna är för lite äldre flickor än vår lilla Sessa. http://media.luckyellen.com/pdf/lookbook_SS11_v2.pdf
  
<>
Källa: Bild från luckyellen.com





Källa: Bild från luckyellen.com



Suck...det går fortfarande magsjuka på barnens dagis så än är fran inte över. Just nu sover dom gott men jag är uppmärksam på varenda ljud som gör :-(

Annars har det nog varit en ganska bra dag. Tog en lång härlig promenad på förmiddagen i något som verkligen kändes som vårväder. Jo jag vet, det är alldeles för tidigt att få vårkänslor. Men + 3 grader, sol, klarblå himmer och snö och is som smälter. Det är svårt att inte få vårkänslor då. Gjorde ett besök i Ringen och bytte Sessans senaste POP-set till stl 92 istället. 98 var lite i överkant för stort. Tror att stl 92 kommer räcka även till sommaren. Åt lunch, sushi...gott och och inte allt för mycket kalorier. Provade superfina byxor på Lindex och insåg att jag måste gå ner en si sådär 3-5 kg för att det ska sitta snyggt. Annars trivs jag faktiskt väldigt bra med att ha fått en snygg rumpa i alla fall ;-).

Sedan var jag och handlade lite mat och var hemma någon timmer innan det var dax att hämta barnen. Plockade lite och fixade till här hemma. Hämtade ytterligare ett paket med Molo-godingar. Och nu väntar jag bara på en tröja sedan är det komplett.

Måste bara tjuvvisa denna underbara kombination från MOLO som Sessan kommer bli hur fin som helst i till våren.


Och sedan bjuder jag som vanligt på en "Dagens", Molo på båda, från höstens kollektkon.





1 kommentar:

  1. Hej,

    jag har av en slump hamnat i din blogg och tittar numera in titt som tätt.
    Vi har en dotter, snart 3, som vi klär nästan identiskt som dina barn. Jag tycker det är så kul att se. Vi har många lika uppsättningar och båda verkar vi hysa en viss förkärlek för att ha pikétröjor under. Samt att det ska matchas ner till tårna med tillhörande strumpor.

    Ett märke som jag inte upptäckt hos dig, men som jag gillar mycket är DUNS.

    Skulle du inte kunna lista dina bästa webshopar? Jag famlar mest runt i den frågan.
    Hade jag bott närmre dina trakter hade jag gärnat blivit en kompanjon i din dröm om barnklädesaffär =)

    SvaraRadera