Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














tisdag 8 mars 2011

Tillbaka i Stockholm

Sådär ja, då var vi tillbaka i vardagen igen. Har haft en underbar helg i Halmstad hos min syster  med familj och mamma även om den kantades en del av sjukdomar.

Prinsen hade ju magsjuka förra veckan så därför sköt vi på resan en dag för att se om någon av oss andra belv sjuka. På fredagen var alla fortfarande friska så vi packade, satte oss i bilen och for iväg. Ca 10 minuter in på resan kräks Sessan i bilen. Vi funderar på om vi ska vända, ringer mamma som tycker vi ska köra ändå. Vi vet ju sedan tidigare att hon lätt blir åksjuk och det kan ju ha varit det. Under resan kräks hon ytterligare två gånger.

Nu i efterhand vet vi att det var åksjuka för Sessan har varit frisk hela helgen, ätit och varit glad. Men på hemresan kräktes hon redan efter 20 minuter. Nu ska jag ringa och beställa tid på vårdcentralen och rådfråga dom vad vi ska göra.

Vi bestämmer att vi ska bo hos mamma istället så att vi inte smittar ner kusinerna som redan dras med en långvarig och ganska illa förkylning med influensaliknande symtom. Eftersom vi då fortfarande trodde att det kunde vara magsjuka. Väl framme blir det till att skura och tvätt bilbarnstol och på lördagen tvättar vi bilen både utvändigt och invändigt. Mycket nöjd med rentvättad bil. Det blir så sällan vi gör det invändigt för det är så himla bökigt i Stockholm. Hos syster är det bara att ställa sig på garageuppfarten koppla in dammsugaren i garaget och börja städa, så enkelt.

På lördagen träffade vi kusinerna ute så att vi inte alla skulle smitta ner varandra. På förmiddagen lekte vi på lekplatsen och sedan till lunch gick vi hem till dem och grillade. Årets första grillning, väldigt mysigt var det. Och strålande sol och klarblå himmel hade vi.





På söndagen fick mamma klippa mig. Har behövt det länge nu men det har inte blivit av. Det har varit helt otroligt slitet och behövde verkligen klippas av en hel del. Kapade nästan en hel decimeter, jätteskönt är det. Här kommer en liten bild :-)



Nu mina vänner ska jag slå mig ner framför Big Brother en stund innan det är dax för sängen.

Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar