Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














tisdag 29 mars 2011

Ogillar skarpt det vita kalla som föll utanför fönstret idag! Nu vill man verkligen ha våååår. Står snart inte ut mer. Men så här är det ju varje år, mars är en dryyyg månad och april kan vara ganska trist den också om inte våren tränger sig på.

Vi håller på och planerar en Mallorca-resa tillsammans med två andra familjer i september någon gång. Det var jättelängesedan vi var utomlands och barnen har ju aldrig varit det så det hade varit superkul. Egentligen åker jag hellre någon gång mellan jan-april eftersom det är då man längtar efter värme och sol mer än någonsin. Men erfarenheten säger mig att det är för riskablelt att åka då. Så mycket virus som cirkulerar så man kan ju bara ana att åtminstone någon blir sjuk. I september har det inte riktigt hunnit komma igång ännu. Åtminstone inte magsjukorna, vilket är det jag skyr mest.

Ikväll har jag tvättat alla barnen overaller. Dom blir så fruktansvärt smutsiga och leriga nu när det är sånt här väder. Tycker det har varit lite för kallt för att använda dom nya galonställen från Didriksons nu när det har varit ner mot nollan på dagarna. Trots att dom är fleecefodrade känns det lite för kallt. Så det har fåt bli overaller med galonisar ovanpå, så bökigt att ta på bara.

Jag följer Tiobarnsmamman Mirkas blogg och jag är så imponerad av henne. Hur i hela fridens namn klarar man av 10 barn. Jag har ju fullt upp med 2! Men roligt är det att följa henne och läsa om hur dom har det. Här har ni länken om någon är intresserad. http://minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma/

...och så avslutar jag med lite outfits då ;-)

I söndags såg det ut så här, Sessan helt i Lindex och Prinsen helt i HM.

I går blev det POP all over, förutom pikén som precis som vanligt kommer från HM ;-)


...och idag blev det POP på tröja och strumpor, jeans från KappAhl och piké från HM
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar