Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














torsdag 17 mars 2011

Nyklippt liten prins

Har vabbat i två gadar nu. Båda kidsen har en fruktansvärd hosta. Måtte den gå över snart för nätterna är inte kul kan jag lova.

Igår hade vi en läkartid inbokad för Sessan för att diskutera hennes åksjuka. Börjar bli lite less på att hon kräks i bilen var enda gång. Den som har sanerat en bilbarnstol och bil vet hur lagom kul det är. Plus att det inte är så väldigt kul för henne att åka bil när hon mår dåligt nästan varenda gång. Vi fick i alla fall flytande lergigan utskrivet, efter lite påtryckningar. Läkarn tycket först inte att man skulle göra något åt det utan vara beredd med en påse. Lätt att sitta 50 mil med en påse i beredskap. Hon ger absolut inga varningstecken innan hon kräks. Sedan verkade hon inte ha hört talas om att det fanns lergigan för barn utan det fick jag upplysa henne om. Så till slut fick vi iaf ett recept. Hoppas nu att det hjälper. Får prova nästa gång vi far ner till Halmstad. Någon som har erfarenhet av det?

Efter läkarbesöket gick vi hem för en snabblunch och sedan hade vi tid hos frisören för Prinsen. Han blev så fin vår lille kille. Och blått färgspray fick han åxå till hans stora lycka. Men den största lyckan var nog klubban han fick av frisören. Har konstaterat att det är svårt att hålla barnen ifrån saker man inte tycker dom behöver, för omgivningen introducerar gladeligen det utan att fråga.





























Idag var vi ute en sväng på förmiddagen. Sedan kom Mamma A hem en sväng på lunchen och på eftermiddagen tog jag med mig barnen in till stan för att köpa 30-årspresent till min kusin. Det blev två vinglas, Riedel Vitis Pinor Noir. Det fylls nog en hel flaska i ett sådant glas ;-).

Avslutar med lite dagens outfits från igår och idag: 



Nova Star

Nova Star


Allt från HM LOGG


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar