Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














tisdag 25 juni 2013

Tonårskärlek!

Åååh vilket härligt väder det har varit idag, nu känns det som att sommaren är här. Inledde dagen med en långpromenad längs Årstaviken, otroligt vackert där.

Sedan hade jag ett möte med Vulkan förlag som ska hjälpa mig att ge ut en barnbok som jag har skrivit. Man får bekosta det hela själv så jag kommer definitivt inte gå med vinst. Men det är inte heller det som är poängen med att jag vill få den tryckt. Tror att det kanske är en ganska liten målgrupp som är intresserad av den. Ska i alla fall trycka upp den i 100 ex så får vi se hur många som blir sålda. Den kommer heta "Vi på Solbackaskolan". När den är tryckt kommer den bli sökbar på olika siter så om någon är intresserad så hojta till ;-).

Eftermiddagen var ganska lugn, råkade somna i soffan en stund innan det var dags att hämta kidsen.

Nu i kväll har vi hela familjen haft mys i soffan framför första programmet av "Allsång på Skansen".

Varenda gång jag ser Carola tänker jag på när jag 11 år gammal såg henne sjunga Främling i Melodifestivalen och blev upp över öronen blixt förälskad, så oskyldigt men ändå så äkta. Hela mitt rum var tapetserat med bilder på Carola och Pernilla Wahlgren. Och sedan tyvärr så sårad jag blev när jag upptäckte Carolas enorma homofobi. Jag var ett barn som var förälskad i någon som ansåg mig sjuk och äcklig. Det gav faktiskt riktiga sår i själen.

På tal om tonårskärlek så var ju även Pernilla Wahlgren en klar favorit. Att upptäcka att man är homosexuell i tonåren på 80-talet är lika med det ensammaste man kan föreställa sig. Det var min hemlighet tills jag var över 20 år. Men ett av de bästa minnena jag har är när Pernilla för några år sedan uppträdde på Priden. Där stod hon och sjöng för en närmast euforisk publik...och hon sjöng för mig. Tänk om jag hade vetat det när jag var tonåring och var ensammast i världen med vad jag ansåg var det värsta av alla tänkbara straff. Att en gång ska Pernilla stå där och sjunga för mig och alla andra som är som mig :-) Det var lycka i all sin storhet!

Nog om detta, här kommer dagens bild på barnen, idag klädda i Molo.
 
...åxå en liten bild på kissarna!
 


 Kram kram alla där ute!

1 kommentar:

  1. Fint! Nu har AW Molo drop 2 kommit. Massa nya tryck. Synd att modellerna är så könsuppdelade bara. Vill gärna ha 'pojktryck' som leggings. Villervalla är bättre på det sättet.
    Det måste kännts hemskt. Skönt att C ändrat uppfattning. Förstår av hennes blogg att dottern o Rickard Engfors står varandra nära. Bra med förebilder. Hörde faktiskt också en intervju med Gabriell Forss där han sa att hon hade uppmuntrat honom att 'komma ut' som gay. Tänk om fler människor kunde ändra sig. Hoppas du slipper problem med FK. Inte kommenterat det. Men de jagar verkligen sjuka.

    Mvh Jeanette

    SvaraRadera