Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














torsdag 27 juni 2013

Hatar verkligen mitt liv just nu...

Hatar att jag har ätit en medicin alldeles för länge som nu har gjort att jag totalt gått upp 18 kg!!! Fattar ni? 18 kg!!! Jag ser inte ett dugg fram emot sommaren.

På måndag lämnar vi storstan för Tylösand och jag vägrar visa upp mig på stranden när jag ser ut som en valross. Får hoppas på pissväder hela sommaren. Jag har tidigare aldrig vägt ett kg över 50 förutom under graviditeten, men det räknas ju inte.

Ja, jag vet 50 kg och 169 cm är lite för lite i vikt och det handlar inte om att jag vill gå ner så mycket igen. Men om jag kunde komma ner till 60 kg så hade livet känts helt annorlunda. Nu känner jag mig bara fet och ful och som en helt annan person. Det är som att hela min identitet har rubbats.

Har inte mycket positivt att skriva idag, har packat och tvättat hela dagen. Ja jag vet det är inte normalt att ha med sig 2 fulla IKEA-påsar med barnkläder. Men herregud nu när jag har investerat i så mycket fina kläder vill jag ju att dom ska användas :-(.

Här kommer i alla fall dagens bilder: Allt från HM
 
...åxå en liten kattbild ;-)


Gårdagens outfit kom från Nova Star!
 
Skepp o´hoj!

4 kommentarer:

  1. Jobbigt. De flesta på stranden är så upptagna av sitt eget yttre att de inte tänker på andra. Om det kan vara till någon tröst. UnderbaraClara hade en jättefin baddräkt i sin blogg, lite tantmodell som håller in. Tror den var röd. Mycket snyggt. Ska leta efter en sån själv. Fin klänning Ebba har. Får spana på hm efter den.
    Mvh Jeanette

    SvaraRadera
  2. Om det känns tufft med vikten så kan jag tipsa om cymbalta eller andra Snri-prep. Provat den mot värk o tror det är ovanligt med viktuppgång. Men ger illamående i början så får trappa upp i myrsteg. Fast det kanske du redan vet. Mvh Jeanette

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt provat cymbalta, dom funkade bra men tyvärr fick jag en ganska ovanlig biverkning av dem. Jag fick blåmärken över hela kroppen och var tvungen att sluta med dem omedelbart då det tydligen inte var så bra ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag har ätit antidepressiva - och dessutom höga doser kortison - som gjort att jag gått upp i omgångar. Himla trist är det, och jobbigt. Men, det är möjligt att ta igen, även när man står kvar på medicineringen. Jag är nu medicinfri och har lyckats gå ner det mesta jag gick upp. Ge det tid bara.

    SvaraRadera