Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














söndag 30 juni 2013

I morgon drar vi i väg till Bästkusten :-)

I morgon bär det av på sommarsemester. Vi åker till Tylösand där vi har stuga. Dessvärre ser väderprognosen för den delen av landet inte särskilt lysande ut. Trist, jag ska gå golfkurs och barnen ska gå i simskola. Blir det bara 13-14 grader får vi nog hoppa simskolan om dom inte promt vill, men det tror jag inte.

Jag känner mig rejält orolig inför semestern. Tycker inte om att lämna hemmets trygga vrå och alla dagliga rutiner. Det känns hemskt. När man ska vara som lyckligast och njuta som mest får jag bara ångest. Inte kul :-(.

Har inga roliga bilder att visa upp idag, barnen har haft "fulkläder" på sig de senaste dagarna för allt annat är nerpackat. Och tanken var ju faktiskt att bloggen skulle handla om just barnkläder även om det har blivit en del annat också på senaste tiden.

Fast jag kom just på att jag kan ju tipsa om fina nyheter som kommer nu till höst :-)

Här kommer några måsten från Polarn o Pyrets kommande höstkollektion!

Kofta till Gustav och klänning till Ebba, superfint kommer det bli!

 
Dom här hoppas jag vekligen att dom gör upp till stl 122/128 i år efter all kritik de fick föregående säsonger då långkalsonger och "barnsligare" tryck slutade vid 110/116.


 Den här vinterjackan blir det nog till Ebba, hoppas det kommer matchande byxor åxå och inte bara svarta för det tycker jag är så tråkigt.
 Här har vi förmodligen en vinterjacka till Gustav, och samma där att jag hoppas på att det kommer byxor i matchande färg. Gillar inte att ha olika färg på över- och underdel.
 
Hej så länge, och på återseende, ska försöka hålla bloggen uppdaterad även under semestern :-)

5 kommentarer:

  1. Ja vist är hudkläderna fina!!!

    Har du sett molos kommande overaller?! Kanin print på och ett skidprint!!!

    Hoppas du kan njuta av semester lite iaf! Sluta aldrig hoppas!!!

    Ger dig en extra kram här!

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä har inte sett overallerna ännu men väntar med spänning. Tack för kramen, det värmer. Skickar en tillbaka åxå :-)

      Radera
  2. Åh, de gula/svarta kläderna var ju jätteläckra!

    Kul att du dragit igång din blogg på allvar, jag hoppas att du blir polarns bloggkompis s-n-a-r-t!! Du är ju så mycket bättre ambassadör än vissa av de andra (fisförnäma) bloggerskorna. Du är ärligt intresserad av p.o.p-kläder, och det är oslagbart.


    Ett tips till "kall simskola". Investera i varsin våtdräkt till barnen. Vår dotter har gått tre veckor sommarsimskola nu och det har inte varit varma dagar, men med en våtdräkt har det gått bra. Stadium har bra, såg att även Clas Ohlsson säljer. Vi köpte en Arena via simklubben.


    Hoppas att semestern blir givande, trots allt.


    (familjelivsläsare, alias pomola)

    SvaraRadera
  3. Tack för fina kommentarer det värmer jättemycket :-).

    Faktum är att vi drog in till Halmstad idag och investerade i varsin våtdräkt till barnen. Gustav fick en från Claes Olsson och Ebba en från Stadium, men tack för tipsen iaf :-).

    SvaraRadera
  4. Tycker oxå att du borde bli pops bloggkompis! Vilken bra idé! Några av de andra köper ju aldrig Pop längre. Ha det så fint du kan. Mvh Jeanette

    SvaraRadera