Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














fredag 28 januari 2011

Sagostund, parklek och muffinsbak.

Idag fick barnen stanna hemma eftersom det går en löpeld av magsjuka på förskolan. Skadan kan ju redan vara skedd men eftersom jag inte hade något speciellt inbokat idag fick dom vara hemma. 36 timmar har gått vid 3-tiden i natt så vi får se nu om vi klarar oss.

Har haft en jättmysig dag med barnen i allla fall. På förmiddagen tog vi det lugnt, läste sagor, ritade, kollade lite på TV och så vidare. Efter lunch gick vi till parken. Barnen fick välja vilken park och det blev den vid tågen. Det går en gång- och cykelbro precis över spåren och dom tycker båda att det är superkul att stå där uppe och vinka till tågen. Sedan gick vi och gungade och lekte på lekplatsen. Hade lite picknick med oss och det var väldigt uppskattat. Fint väder men kallt var det.

När vi kom hem bakade vi äppel- och kanelmuffins. Barnen tyckte det var sååå roligt.

Sååå söta i sina förkläden från IKEA

























Dom fick turas om att hälla i ingredienserna och Prinsen fick sköta elvispen. Det blev ju givetvis rörigt och kladdigt, men bra övning för ett kontrollfreak som jag. Muffinsen blev jättegoda och barnen var mäkta stolta.

Ikväll har vi ätit god mat och titta på "På Spåret". Sessan somnade redan kl 18:30. Hon sov inget under dagen och var helt slut. Men sedan vaknade hon vid 20:30 och eftersom Prinsen var upp så vaknade hon till och var uppe och busade en sväng till. Det var hyfsat svårt att få dem till ro idag. Men nu sover dom som små änglar. Låt oss nu bara hoppas att ingen av dem vaknar och kräks inatt. Jag känner mig inte alls sugen på det. Tur att jag har mitt lilla glas rött här som jag kan dränka min ångest i. Har inte berättat det men jag är lite av en emetofob.
Utlovade ju bilder på gårdagens shopping och här kommer det jag handlade till barnen på KappAhl och POP. Världens finaste jeans hittade jag till dem på KappAhl. Tog stl 98 till Sessan men dom var alldeles för stora så jag ska försöka hinna byta dem till 92 i morgon.

Finaste jeansen från KappAhl

POP till Prinsen stl 110/116
POP till Sessan stl 98
Sedan tror jag att detta set x 2 måste få flytta hem till oss i vår.

källa: Bild från Polarn O. Pyret
  
källa: Bild från Polarn O. Pyret

Åxå sist bjuder jag på en liten dagens outfit :-)

POP all over!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar