Älskar barnkläder och shoppar alldeles för mycket till mina två små.














söndag 30 januari 2011

Har tvättat 9 maskiner tvätt!!!

Japp, nu ikväll har jag tvättat 9 maskiner tvätt. Ganska nöjd, väntar dock fortfarand på att sista omgången ska bli torr. Får snart springa ner i tvättis igen...suck. Men vi har ju turen att ha en tvättstuga med 3 maskiner i så man hinner ju med lite på en kväll. Men 9 maskiner är lite väl mycket, speciellt när man ska vika allt...puhh.

Annars har vi haft en bra dag och magsjukan lyser med sin frånvaro. Det är nästan så att jag snart börjar slappna av. Är väldigt i valet och kvalet om barnen ska gå till dagis på måndag eller om dom ska få vara hemma några dagar i början av veckan och att jag sedan ringer och kolla status på magsjuke-utvecklingen. Får väl fundera över morgondagen på hur vi ska göra.

I förmiddags tog vi det ganska lugnt. Var ute på en liten promenad och gick förbi Babyproffsen där vi var inne och kollade ny bilbarnstol till Prinsen. Han är för visso inte 4 år ännu men lång som en 5-åring så han får inte riktigt plat i den han har nu. Rekommendationen är ju att dom sitter bakåtvända till minst 4 års ålder. Men vad gör man när bältena inte räcker till. Vi får knappt på honom bältena som det är nu. Vi funderar i alla fall på att köpa en bältestol till honom och vi provad några stycken. Någon som har något tips om vilken man ska välja? Annars lutar det åt en Britax. Gillar denna färgen, nästan i samma färgskala som den Sessan har, fast hon har en Hi-way och den mörkare färgen är lite mer brun på hennes.

Källa: Bild från Britax.se

På eftermiddage var vi hos min svåger på lite inflyttnigsfika. Krängde i mig en semla och ökade förmodligen ett halvt kilo. Hmm, jag som aldrig har haft problem med vikten. Sedan jag började äta min nya medicin mot ågnest har jag ökat 15 kg i vikt!!! :-o Den vanligaste biverkningen. Men det får det väl vara värt. 

Precis som jag började inlägget så har kvällen för min del mest bestått av tvätt och åter tvätt. Nu är det dessutom dax att springa ner i tvättis igen. Kollade på Hipp hipp medans jag vek lite tvätt. Det är ett riktigt måbra-program enligt mig.

Hinner med att lägga in en liten "dagens outfit" innan jag springer ner i tvättis.

Både Prinsen och Sessan i POP från topp till tå!

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar